Patvirtinimo data: 2024-12-19

TARPININKAVIMO SUTARTIS SU VARTOTOJU
BENDROSIOS SĄLYGOS

TURINYS

1. Sąvokų apibrėžimai
2. Verslininko tapatybė
3. Taikymas
4. Sutartis
5. Šalių komunikacija ir bendradarbiavimas
6. Teisė atsisakyti sutarties
7. Teisės atsisakyti sutarties ribojimai
8. Paslaugų suteikimo momentas
9. Kaina
10. Taikoma teisė ir ginčų sprendimas

1.Sąvokų apibrėžimai

1.1. Sutartis - verslininko ir vartotojo sutartis, sudaroma pagal organizuotą nuotolinio pirkimo–
pardavimo ar paslaugų teikimo sistemą, verslininkui ir vartotojui fiziškai nesant kartu
vienoje vietoje ir iki sutarties sudarymo bei sutarties sudarymo metu naudojant tik ryšio
priemones arba ne prekybos patalpose sudaroma sutartis.1.2. Prekybos patalpos – verslininko naudojamos patalpos ūkinei komercinei veiklai vykdyti,
esančios P. Lukšio g. 32, Vilnius, 09108 Vilniaus m. sav.1.3. Atšalimo laikotarpis – 14 dienų laikotarpis, kuris pradedamas skaičiuoti nuo sutarties
sudarymo dienos, per kurį vartotojas gali pasinaudoti savo turima teise atsisakyti
nuotolinės sutarties ar ne prekybos patalpose sudarytos sutarties.
1.4. Diena – kalendorinė diena.
1.5. Vartotojas – fizinis asmuo, kuris perka paslaugą iš verslininko savo asmeniniams, šeimos
ar namų ūkio poreikiams tenkinti, kurie nėra susiję su verslu ar profesija.
1.6. Verslininkas – fizinis ar juridinis asmuo, siūlantis produktus ir (arba) paslaugas
vartotojams nuotoliniu būdu.
1.7. Ilgalaikė duomenų laikmena - bet kokia priemonė, leidžianti vartotojui ar verslininkui
saugoti jam asmeniškai skirtą informaciją tokiu būdu, kad ateityje būtų galima peržiūrėti ir
atkurti saugomą informaciją be pakeitimų.
1.8. Tarpininkavimo paslaugos – verslininko teikiamos paslaugos, kurių metu suteikiama
pagalba vartotojui parduodant ar išnuomojant šiam priklausantį nekilnojamąjį turtą
(nekilnojamojo turto fotografavimas, skelbimo patalpinimas nekilnojamojo turto portaluose,
komunikacija su interesantais bei jų paieška, nekilnojamojo turto aprodymų organizavimas,
konsultacijos ir kt.), ar vartotojui ieškant įsigyti, ar išsinuomoti nekilnojamąjį turtą.
1.9. CK – Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas.

2. Verslininko tapatybė

2.1. Pavadinimas: OPPA agentūra, UAB. Juridinio asmens kodas: 304397940. PVM mokėtojo
kodas: LT100011218210. Registracijos adresas: Buivydiškių g. 11-60, LT-07177 Vilnius.
Veiklos adresas: 2 aukštas, P. Lukšio g. 32, Vilnius, 09108 Vilniaus m. sav. El. pašto
adresas: [email protected]. Tel. Nr. +370 657 44512. Vadovas – Jolanta Stepanova.

3. Taikymas

3.1. Šios bendrosios sąlygos taikomos kiekvienai tarp verslininko ir vartotojo sudarytai
Sutarčiai.
3.2. Prieš sudarant Sutartį ne prekybos patalpose, vartotojui pasirašytinai pateikiamas šių
bendrųjų sąlygų tekstas. Jei tai yra objektyviai neįmanoma, prieš sudarant Sutartį bus
nurodyta, kad su bendrosiomis sąlygomis galima susipažinti Prekybos patalpose, o
vartotojui paprašius, jos bus nedelsiant nemokamai išsiųstos vartotojui.
3.3. Jeigu Sutartis sudaroma elektroniniu būdu, priešingai nei nurodyta 3.2 p., šių bendrųjų
sąlygų tekstas bus pateikiamas Vartotojui elektroniniu būdu taip, kad vartotojas galėtų jį
paprastai saugoti patvariojoje duomenų laikmenoje (pavyzdžiui, Vartotojo elektroninio
pašto adresu). Jei tai pagrįstai neįmanoma (pavyzdžiui, vartotojas neturi elektroninio pašto
dėžutės), prieš sudarant Sutartį bus nurodyta, kad su bendrosiomis sąlygomis galima
susipažinti verslininko interneto svetainėje www.oppa.lt ir kad vartotojo prašymu jos bus
išsiųstos bet kokiu kitu būdu (per kurjerį, paštu ir kt.).

4. Sutartis

4.1. Sutartimi verslininkas įsipareigoja vartotojui už atlygį teikti Tarpininkavimo paslaugas, o
vartotojas įsipareigoja Sutartyje nustatyta tvarka (žr. 7 p.) su verslininku atsiskaityti, t. y.
sumokėti tarpininkavimo mokestį (žr. 8 p.).
4.2. Sutartį sudaro šios bendrosios sąlygos ir specialiosios sąlygos.
4.3. Sutartis įsigalioja nuo šios pasirašymo momento. Vartotojas Sutartį gali pasirašyti šiais
būdais: a) ranka (sutarties kopiją atsispausdinus, pasirašius ranka, nuskenavus ir
verslininko el. paštu persiuntus verslininkui); b) pasirašant Sutartį juridinę galią turinčiu
elektroniniu parašu su Smart ID ar m. parašu (šiuo atveju vartotojui pakanka sutarties
kopiją, esančia pdf. formatu, pasirašyti elektroniniu parašu ir pdf. failą persiųsti verslininkui
verslininko el. paštu).
4.4. Verslininkui gavus vartotojo pasirašytą sutarties kopiją, verslininkas šią pasirašo
kvalifikuotu elektroniniu parašu (nuo šio momento sutartis įsigalioja) ir nedelsiant
persiunčia sutarties kopiją vartotojui šio nurodytu elektroninio pašto adresu, t. y. pateikia
vartotojui sudarytos sutarties patvirtinimą patvarioje laikmenoje. Pažymėtina, jog vartotojo
elektroninio pašto dėžutėje esantis laiškas su sutarties kopija (sudarytos sutarties
patvirtinimu) bus prieinamas vartotojui ir leis šalims atkurti informaciją nepakitusią.
4.5. Sutartis galioja sutarties specialiosiose sąlygose vartotojo ir verslininko susitartam terminui.
Jei paskutinę sutarties galiojimo dieną šalys nepareiškia noro nutraukti sutartį – sutartis
automatiškai pratęsiama papildomam 1 mėnesiui. Pratęsimų skaičius – neribojamas.

5. Šalių komunikacija ir bendradarbiavimas

5.1. Sutartis yra vykdoma vadovaujantis esminiu sutarčių vykdymo principu – šalių
bendradarbiavimo ir kooperavimosi. Šalys, jei iškyla bet kokių Tarpininkavimo paslaugų
teikimo klausimų (įskaitant, bet neapsiribojant, nekilnojamojo turto objektų apžiūrų
derinimą) viena su kita komunikuoja telefonu (skambučiai, SMS žinutės) ir/ar el. paštu.
Atsižvelgiant į tai, vartotojas privalo nedelsiant informuoti verslininką, jei pasikeičia
vartotojo Sutarties specialiosiose sąlygose nurodyti kontaktai (adresas, telefono numeris,
elektroninio pašto dėžutės adresas ir kt.).

6. Teisė atsisakyti sutarties

6.1. Vartotojas turi teisę per 14 dienų atsisakyti sutarties nenurodydamas priežasčių. Šis
atšalimo laikotarpis prasideda kitą dieną po to, kai vartotojas ir verslininkas pasirašo sutartį.
6.2. Jei Vartotojas nori pasinaudoti 5.1 p. įtvirtinta teise, Vartotojas per 14 dienų privalo apie tai
informuoti verslininką raštu, t. y. atsiųsti verslininkui (el. paštu arba reg. pašto siunta)
vartotojo pasirašytą laisvos formos pareiškimą apie atsisakymą nuo sutarties. Atsisakyme
turi būti nurodyta sutarties, nuo kurios atsisakoma, sudarymo data bei numeris.
6.3. Vartotojui atsisakius sutarties, verslininkas nedelsiant vartotojui grąžina visa, ką yra gavęs
iš vartotojo pagal sutartį.
6.4. Praėjus 14 dienų po verslininko ir vartotojo sutarties pasirašymo, vartotojas atsisakyti
sutarties pagal CK 6.22810 nebeturi teisės.

7. Teisės atsisakyti sutarties ribojimai

7.1. Verslininkas pažymi, jog vartotojas neturi teisės atsisakyti sutarties, kaip tai aptarta 5 p., jei
verslininkas iki vartotojo pranešimo gavimo momento jau yra vartotojui suteikęs
paslaugas, kurios numato vartotojo pareigos atsiskaityti (sumokėti sutartą kainą už
paslaugas) atsiradimą (žr. 7 p.).

8. Paslaugų suteikimo momentas

8.1. Vartotojo pareiga sumokėti specialiosiose sąlygose nurodytą tikslią paslaugos kainą
atsiranda tuomet, kai verslininkas vartotojui suteikė šalių sutartą paslaugą. Paslaugos
suteikimo momentu, laikoma:

a) Tarpininkavimo parduodant nekilnojamąjį turtą atveju: momentas, kuomet
verslininko surastas pirkėjas su vartotoju sudaro preliminariąją pirkimo-pardavimo
sutartį. Jei preliminarioji pirkimo-pardavimo sutartis nesudaroma, tuomet paslaugos
suteikimo momentu laikomas momentas, kuomet vartotojas su verslininko surastu
pirkėju pasirašo pagrindinę (notarinę) pirkimo-pardavimo sutartį;
b) Tarpininkavimo ieškant įsigyti nekilnojamąjį turtą atveju: momentas, kuomet
verslininko surastas pardavėjas su vartotoju sudaro preliminariąją pirkimo-pardavimo
sutartį. Jei preliminarioji pirkimo-pardavimo sutartis nesudaroma, tuomet paslaugos
suteikimo momentu laikomas momentas, kuomet vartotojas su verslininko surastu
pardavėju pasirašo pagrindinę (notarinę) pirkimo-pardavimo sutartį;
c) Tarpininkavimo išnuomojant nekilnojamąjį turtą atveju: momentas, kuomet
verslininko surastas nuomininkas su vartotoju sudaro nuomos sutartį;
d) Tarpininkavimo išsinuomojant nekilnojamąjį turtą atveju: momentas, kuomet
verslininko surastas nuomotojas su vartotoju sudaro nuomos sutartį.

9. Tarpininkavimo mokestis

9.1. Tarpininkavimo mokestis, verslininkui teikiant tarpininkavimo parduodant vartotojo
nekilnojamąjį turtą paslaugas, gali būti:

a) procentai nuo nekilnojamojo turto pardavimo kainos, nurodytos preliminariojoje (jos
nesudarant) ar pagrindinėje (notarinėje) pirkimo-pardavimo sutartyje. Koks konkretus
tarpininkavimo mokestis (procentai nuo nekilnojamojo turto kainos) bus įtvirtintas
sutarties specialiosiose sąlygose – šalių derybų objektas. Dažniausiai šis
tarpininkavimo mokestis sudaro nuo 2 % iki 3,5 %. Tai reiškia, jog vartotojui,
tarpininkaujant verslininkui, pardavus (ar sudarius preliminariąją sutartį) nekilnojamąjį
turtą už, pavyzdžiui, 100 000 Eur sumą, susitarus dėl 3 % tarpininkavimo mokesčio,
vartotojas įgis pareigą sumokėti verslininkui 3000 Eur tarpininkavimo mokestį.
b) Konkreti suma, išreikšta eurais. Jei nekilnojamojo objekto kaina yra nedidelė
(tarpininkavimo mokestis pagal procentus nuo nekilnojamojo turto kainos praranda
prasmę), šalys gali susitarti tarpininkavimo mokestį sutarties specialiosiose sąlygose
įtvirtinti konkrečia bei fiksuota pinigų suma, eurais. Ši suma (tarpininkavimo mokestis)
nuo nekilnojamojo turto pardavimo kainos nepriklauso ir nekinta.

9.2. Tarpininkavimo mokestis, verslininkui teikiant tarpininkavimo ieškant vartotojui įsigyti
nekilnojamąjį turtą paslaugas, gali būti:

a) procentai nuo nekilnojamojo turto pardavimo kainos, nurodytos preliminariojoje (jos
nesudarant) ar pagrindinėje (notarinėje) pirkimo-pardavimo sutartyje. Koks konkretus
tarpininkavimo mokestis (procentai nuo nekilnojamojo turto kainos) bus įtvirtintas
sutarties specialiosiose sąlygose – šalių derybų objektas. Dažniausiai šis
tarpininkavimo mokestis sudaro nuo 2 % iki 3,5 %. Tai reiškia, jog vartotojui,
tarpininkaujant verslininkui, įsigijus (ar sudarius preliminariąją sutartį) nekilnojamąjį
turtą už, pavyzdžiui, 100 000 Eur sumą, susitarus dėl 3 % tarpininkavimo mokesčio,
vartotojas įgis pareigą sumokėti verslininkui 3000 Eur tarpininkavimo mokestį.
b) Konkreti suma, išreikšta eurais. Jei nekilnojamojo objekto kaina yra nedidelė
(tarpininkavimo mokestis pagal procentus nuo nekilnojamojo turto kainos praranda
prasmę), šalys gali susitarti tarpininkavimo mokestį sutarties specialiosiose sąlygose
įtvirtinti konkrečia bei fiksuota pinigų suma, eurais. Ši suma (tarpininkavimo mokestis)
nuo nekilnojamojo turto įsigijimo kainos nepriklauso ir nekinta.

9.3. Tarpininkavimo mokestis, verslininkui teikiant tarpininkavimo išnuomojant vartotojui
priklausantį nekilnojamąjį turtą paslaugas, yra nustatomas (dėl šio susitariama)
atsižvelgiant į turto, kurį vartotojas nori išnuomoti, nuomos kainą. Konkretus tarpininkavimo
mokestis yra šalių derybų objektas, tačiau pastarasis negali būti didesnis nei vieno
mėnesio nuomos mokestis.
9.4. Tarpininkavimo mokestis, verslininkui teikiant tarpininkavimo išsinuomojant vartotojui
nekilnojamąjį turtą paslaugas, yra nustatomas (dėl šio susitariama) atsižvelgiant į turto, kurį
vartotojas siekia išsinuomoti, nuomos kainą. Konkretus tarpininkavimo mokestis yra šalių
derybų objektas, tačiau pastarasis negali būti didesnis nei vieno mėnesio nuomos
mokestis.
9.5. Vartotojas turi įvykdyti pareigą sumokėti verslininkui tarpininkavimo mokestį per 3 dienas
nuo PVM (jei šis taikomas) sąskaitos-faktūros išrašymo dienos, t. y. apmokant išrašytą
sąskaitą. Suteikus tarpininkavimo paslaugą PVM (jei šis taikomas) sąskaita-faktūra
išrašoma ir persiunčiama vartotojui tą pačią dieną jo nurodytu el. pašto adresu.

10. Taikoma teisė ir ginčų sprendimas

10.1. Sutarčiai taikoma ir Sutartis aiškinama pagal Lietuvos Respublikos teisę.
10.2. Skundas dėl sutarties vykdymo, kuriame būtų aiškiai nurodytas skundo pagrindas
(aplinkybės, kuriomis grindžiamas skundas) bei reikalavimai (vartotojo pageidaujamas
verslininko atlikti veiksmas) turi būti pateiktas verslininkui el. paštu ar reg. pašto siunta ne
vėliau kaip per 7 dienas nuo to momento, kuomet vartotojas sužinojo ar turėjo sužinoti apie
galimą savo teisių ar teisėtų interesų pažeidimą.
10.3. Verslininkas, gavęs vartotojo skundą, į šį atsakymą pateiks ne vėliau kaip per 14 dienų. Jei
skundo nagrinėjimui reikia ilgesnio laikotarpio, verslininkas per 14 dienų nuo skundo
gavimo, atsakys vartotojui patvirtindamas skundo gavimo faktą, nurodydamas negalėjimo
išsamiai atsakyti į skundą priežastis bei nurodydamas, kada vartotojui bus pateiktas
išsamus atsakymas.
10.4. Jei tarp verslininko ir vartotojo kilusio ginčo nepavyksta išspręsti taikiai, vartotojas turi teisę
savo galimai pažeistas teises ir/ar teisėtus interesus ginti šias būdais:
a) pagal ES Reglamentą Nr. 524/2013 kreiptis dėl vartojimo ginčų sprendimo su
verslininku neteisminiu būdu per internetinę platformą, prieinamą adresu
http://ec.europa.eu/consumers/odr/;
b) Pagal Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymą kreipiantis į
neteismine tvarka ginčus tarp vartotojų ir verslininkų sprendžiančią instituciją:
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, adresas: Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius,
www.vvtat.lt
10.5. Bet kuriai iš Šalių nesutikus su Vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjekto sprendimu,
ginčai sprendžiami kompetentingame Lietuvos Respublikos teisme pagal Lietuvos
Respublikos įstatymus.